医药巨头辉瑞联合德国公司研制两疫苗获FDA“快速通道”

FILE - In this May 4, 2020 photo provided by the University of Maryland School of Medicine, the first patient enrolled in Pfizer's COVID-19 coronavirus vaccine clinical trial at the University of Maryland School of Medicine in Baltimore, receives an injection. The first of four experimental COVID-19 vaccines being tested by Pfizer and its German partner BioNTech showed encouraging results in very early testing of 45 people, the companies said Wednesday, July 1, 2020. (University of Maryland School of Medicine via AP)

【中美创新时报7月14日讯】据路透社报道称,由德国生物科技公司BioNTech和美国医药巨头辉瑞Pfizer联合研发的两种新冠疫苗获得了美国药物监管者制定的研发“快速通道”。

“快速通道”是美国食品药品监督管理局FDA授予新的药物和疫苗的加速审理评估待遇,那些针对未被满足的医疗需求显示出治疗潜力的候选者有资格获得这一待遇。

这两家公司在美国和德国至少有四种疫苗在接受测试,但是BNT162b1和BNT162b2目前是进度最为超前的。这一消息让辉瑞公司股价周一开盘涨超4%,BioNTech股价涨近20%。

本月初,两家公司宣布BNT162b1显示了对抗病毒的潜力,在德国开展的早期临床人体试验中具备相当的耐受性,该结果有望七月发布。另外公司表示如果获得监管者批准,有望在本月末开展3万人的大型临床试验。

如果接下来的试验成功,疫苗获得监管者批准,公司称他们将有望在今年底生产超1亿支疫苗,在2021年底可生产超12亿支。(完)


中美创新时报网