美国确诊第8例新冠病毒病例 为从武汉还回波士顿的大学生

2006
James Gathany

Captured by James Gathany, Centers for Disease Control's biomedical photographer, this 2006 image depicted the exterior of the new "Tom Harkin Global Communications Center", otherwise known as Building 19, located on the organization's Roybal Campus in Atlanta, Georgia. The facility houses the CDC's Information Center/Library, auditoria and meeting halls, which are used to accommodate in-house staff meetings, and national/international conferences hosted by the CDC, and the National Center for Health Marketing's, Division of Creative Services, which includes a full service television broadcast facility.

The exhibit area currently features the "Global Symphony", the first of several permanently installed exhibitions, and changing exhibitions that focus on a variety of public health topics. The exhibits in the Center are self-guided, and require no advance reservations. Additional curriculum-based exhibits and programming will be added in the future.Tom Harkin Global Communications Center Exhibit Area Centers for Disease Control and Prevention- 1600 Clifton Road, N.E., Atlanta, Georgia 30333- Hours: Monday – Friday, 9 am – 5 pm, except for federal holidays Admission is free- Government-issue photo ID is required for entry. Please note that CDC is a working federal facility and as such does not provide public tours of its campus and laboratories.- For more information please call 404-639-0830.

【中美创新时报波士顿2月1日综合讯】美国疾病控制与预防中心( CDC )2月1日(周六)宣布,美国确诊第8例新型冠状病毒肺炎病例,这也是马萨诸塞州出现的首例确诊病例。宣布称,患者是一名居住在波士顿的20多岁男性,他近期从武汉还回波士顿后出现症状,立即接受治疗,和他有过接触的人已经确认并正在被监控是否有症状。

马萨诸塞州公共卫生部和波士顿公共卫生委员会周五(1月31日)晚上将阳性检测结果通知了CDC。马萨诸塞州公共卫生官员Moniaca Bharel说:“我们很高兴目前这位男子正在康复中,并得到了迅速救治。马萨诸塞州已经做好了应对新型冠状病毒的准备,我们的医务人员采取了快速且适宜的措施,目前该病毒对麻萨诸塞州的危险系数还处于低级。”

“我们的首要工作不仅仅是告知波士顿居民疫情信息,也是要帮助患者康复。我们很高兴,目前患者的状况不错。”波士顿公共卫生委员会执行主任Rita Nieves 说,“现在我们不需要波士顿居民采取任何不同以往的措施,我们很自信我们在正确应对疫情的发展。”

卫生官员确认,这位患者是位于波士顿的麻州大学波士顿分校(Umass Boston)的一名学生。官员表示,他于1月28日从中国直接还回波士顿,到达波士顿洛根国际机场。回来后他出现了流鼻涕的症状。他于1月29日前往医院,随即被隔离并立即接受治疗,在隔离前他没有去过学校,和他接触的人不超过10人,这些人已经确认并正在被监视是否有新型冠状病毒肺炎症状。

随后,麻州大学波士顿分校给全校师生的邮件,也确认了这名感染新型冠状病毒肺炎的是该校学生。 麻州大学波士顿分校在这份邮件声明中说:“我们正在与马萨诸塞州公共卫生部(MDPH)和波士顿公共卫生委员会(BPHC)紧密合作,以确保严格遵守所有指南和协议。这些机构将继续监测受影响人员的治疗和健康状况。州和市公共卫生当局已通知我们,对社区成员的风险很低。出于这些原因,我们希望校园能够‘照常运作’。”邮件中还说,学校已经开设电话专线617-287-5400,有问题的师生员工可以拨打这个电话咨询。

目前,美国已经确诊的8例新型冠状病毒肺炎分别为加州3例、伊利诺伊州2例、华盛顿州1例、亚利桑那州1例和马萨诸塞州1例。 其中,伊利诺伊州第二起病例是美国本土人与人传播的第一例。

截至北京时间2月1日24时,中国大陆新型冠状病毒肺炎累计确诊病例14380例、现有重症病例2110例、累计死亡病例304例、累计治愈出院病例328例、共有疑似病例19544例。(完)


中美创新时报网